Sunday, January 2, 2022

Bird's eye view of Grand Lac Rond / Une vue à vol d'oiseau du Grand Lac Rond

This is a painting of the lake at our cottage in the Upper Gatineau Valley – Grand Lac Rond (aka Lac Roddick). Over the years, I’ve painted quite a few pictures of this lake but always from a perspective which was roughly at the water line. This painting, however, is different. It’s a bird’s eye view of the lake, or more specifically, a view from my drone. My little drone gave me a breathtaking look over the lake at around 300 feet in the air. From the photos that I took, I was able to paint a panoramic view of the lake showing its islands, bays, a sandy channel, and the rolling hills in the background. I’m new to panoramic painting but like it. It’s almost like assembling a series of regular-sized paintings into a collage. From details of my painting that I’ve attached below, you can see what I mean. My painting captures Grand Lac Rond in the springtime after the ice has melted; it certainly would have been equally beautiful in any other season.
 

Oil painting, 38 x 76 cm (15 x 30 inches). 


Voici une peinture du lac de notre chalet dans la Haute Vallée de la Gatineau – Grand Lac Rond (alias Lac Roddick). Au fil des ans, j'ai peint pas mal des images de ce lac mais toujours d'un point de vue qui était à peu près à la ligne de flottaison. Cette peinture, cependant, est différente. C'est une vue à vol d'oiseau du lac, ou plus précisément, une vue de mon drone. Mon petit drone m'a offert une vue impressionante sur le lac à environ 300 pieds dans les airs. À partir des photos que j'ai prises, j'ai pu peindre une vue panoramique du lac montrant ses îles, ses baies, un canal sablonneux et les collines en arrière-plan. Je suis nouveau dans la peinture panoramique mais j'aime ça. C'est presque comme assembler une série de peintures de taille normale dans un collage. D'après les détails de ma peinture que j'ai joints ci-dessous, vous pouvez voir ce que je veux dire. Ma peinture capture le Grand Lac Rond au printemps après la fonte des glaces ; il aurait certainement été tout aussi beau en n'importe quelle autre saison. 

Peinture à l'huile, 38 x 76 cm (15 x 30 pouces). 


No comments: