Tuesday, December 17, 2019

Christmas Market / Le marché de Noël



This time of year, there are a lot of lovely Christmas markets taking place throughout the region. Besides the colourful kiosques of the artisans, these markets often have brightly dressed carolers singing and lively bands playing. So with the prospects of having so much to draw, the Ottawa Urban Sketchers decided to hold its last event of the year at the Christmas Market in Lansdowne Park last weekend. Most sketchers stayed inside the Aberdeen Pavilion but a couple (like me) decided to venture outside in the -11 C weather to sketch. I came well-equipped with warm clothing and gloves, and spirits instead of water for my watercolour paint. I found a (relatively) sheltered area to draw but could only endure two 15-minute sessions in that cold. My outdoor watercolour painting of the large Christmas tree in front of the Aberdeen Pavilion, and my indoor ink sketch of a bluegrass band were finished in the comfort of my home. I extend a big thanks to the organizer of the sketching event, Cindi Moynahan-Foreman, for such a pleasant outing.
Watercolour in an Arches sketchbook, 25 x 21 cm.
Ink drawing in a Moleskine sketchbook, 25 x 20 cm.

Cette période de l'année, il y a beaucoup de beaux marchés de Noël dans toute la région. Outre les kiosques colorés des artisans, ces marchés ont souvent des chanteurs en costumes et des orchestres animés. Alors avec la perspective d'avoir tant de choses à dessiner, les Urban Sketchers d'Ottawa ont décidé de tenir leur dernier événement de l'année au Marché de Noël au Parc Lansdowne la fin de semaine dernière. La plupart des dessinateurs sont restés à l'intérieur du pavillon Aberdeen, mais un couple (comme moi) ont décidé de s'aventurer à l'extérieur (température -11 ° C) pour dessiner. Je suis venu bien équipé avec des vêtements et gants chauds, et des spiritueux au lieu de l'eau pour ma peinture à l'aquarelle. J'ai trouvé une endroit (relativement) abritée pour dessiner mais je n'ai pu supporter que deux séances de 15 minutes dans ce froid. Ma peinture à l'aquarelle en plein air du grand arbre de Noël devant le pavillon Aberdeen et mon croquis à l'encre d'intérieur d'un groupe de bluegrass ont été finis dans le confort de ma maison. Je remercie chaleureusement l'organisatrice de l'événement de croquis, Cindi Moynahan-Foreman, pour cette agréable sortie.
Aquarelle dans un carnet de croquis d'Arches, 25 x 21 cm.
Dessin à l'encre dans un carnet de croquis Moleskine, 25 x 20 cm.


 

No comments: