Tuesday, January 1, 2013

Gandalf


Like millions of other people, I went to see the movie The Hobbit during the holiday season. While I can understand that the storyline had to be 'enhanced' in order to create three separate episodes for this single novel, I feel that the movie put too much emphasis on violence versus the riddle-solving and cunningness that I seemed to recall from my last reading of the book.  Anyway, it was an entertaining 2.5 hours. This sketch of Gandalf is one that I did a couple of years ago when doing a few illustrations for The Hobbit (see my labels for other sketches).

Comme des millions d'autres personnes, je suis allé voir le film The Hobbit pendant la saison des vacances. Même si je peux comprendre que l'histoire devait être «renforcée» afin de créer trois épisodes distincts pour ce seul roman, je pense que le film met trop l'accent sur ​​la violence contre les énigmes et des résolutions de ruse que je semblais me souviens de mon dernière lecture du livre. Quoi qu'il en soit, le film était divertissant pour 2,5 heures. Cette esquisse de Gandalf est un que j'ai fait il y a quelques années lorsque j'ai fait quelques illustrations pour The Hobbit (voir mes étiquettes pour d'autres esquisses).

No comments: