Wednesday, July 10, 2024

Flower sketches / Croquis des fleurs



Lately I haven't felt like undertaking any large or complicated paintings, so I made these small sketches of some flowers growing in my garden - some day lilies and some shasta daisies. The first black and white sketch was made with Micon pens and the second with a fude pen and some Platinum Carbon ink. In the second series of images, I scanned the sketches and coloured them on my iPadPro in the Procreate App.

Pen and ink sketches in a Leuchtturm sketchbook, 18 x 12 cm (7 x 4.5 inches) each.

Dernièrement, je n'ai pas eu envie d'entreprendre des peintures grandes ou compliquées, alors j'ai fait ces petits croquis de quelques fleurs poussant dans mon jardin - des hémérocalles et des marguerites shasta. Le premier croquis en noir et blanc a été réalisé avec des stylos Micon et le deuxième avec un stylo fude et de l'encre Platinum Carbon. Dans la deuxième série des croquis, j'ai numérisé les images et les ai colorées sur mon iPadPro dans l'application Procreate.

Croquis à la plume et à l'encre dans un carnet de croquis Leuchtturm, 18 x 12 cm (7 x 4,5 pouces) chacun.

No comments: