Thursday, November 21, 2019

Deer in early winter / Cerf en début d'hiver


Lately the weather has almost returned to normal in Ottawa-Gatineau. It's such a relief after the terrible cold we've had, and so I've taken the opportunity to take long walks along the bike paths leading into the Leamy Lake Park. I follow a portion of the same route that I take in warmer weather with my bike. The park is very quiet at this time of the year. And it looks very different without leaves on the trees and a thin layer of snow on the ground. I've encountered few people during my visits but did meet a solitary deer one morning. It was fairly close to me but didn't seem at all alarmed as it foraged for something to eat. From a snapshot I took, I created this quick sketch on my iPad.
Digital image on an iPad Pro with Procreate.

Dernièrement, le temps est presque revenu à la normale à Ottawa-Gatineau. C’est un tel soulagement après le froid glacial que nous avons eu, et j’en ai donc profité pour faire de longues promenades le long des pistes cyclables menant au parc du lac Leamy. Je marche sur une portion du même sentir que je prends par temps chaud avec mon vélo. Le parc est très calme à cette époque de l'année. Et il a l'air très différent sans feuilles sur les arbres et une fine couche de neige sur le sol. J'ai rencontré peu de gens lors de mes visites mais j'ai rencontré un cerf solitaire un matin. Il était assez proche de moi mais ne semblait pas du tout alarmé car il cherchait quelque chose à manger. À partir d'un instantané que j'ai pris, j'ai créé cette esquisse rapide sur mon iPad.
Image numérique sur un iPad Pro avec Procreate.

No comments: