Friday, January 25, 2019

Redone: Apple tree in backyard / Refait : Pommier dans mon court




The joy in using an iPad Pro with Procreate for digital sketching and painting is that your image is completely malleable . . . just like silly putty. If you don't like a background, you can easily change it. If you don't like the colours, you can immediately alter the saturation or hues. If you want to add an object to the scene, just drop in a new layer. Etc. If a composition is planned with enough separate layers, there's no problem in making all sorts of modifications. Today when I looked at my previously posted image of the apple tree in my backyard, I was unhappy with the background. I decided to change it so that it more closely reflected the real backyard. No problem. Chuckling to myself, I thought that I could even create the same scene for each season!

Le plaisir d'utiliser un iPad Pro avec Procreate pour le dessin et la peinture numériques, c'est que votre image est complètement malléable. Si vous n'aimez pas un fond, vous pouvez facilement le changer. Si vous n'aimez pas les couleurs, vous pouvez immédiatement modifier la saturation ou les teintes. Si vous souhaitez ajouter un objet à la scène, déposez simplement un nouveau couche. Etc. Si une composition est planifiée avec suffisamment de couches séparées, toutes sortes de modifications sont possibles. Aujourd'hui, lorsque j'ai jeté un coup d'œil à l'image précédemment publiée du pommier dans ma cour, je n'étais pas satisfait du fond. J'ai décidé de le changer pour qu'il reflète plus fidèlement la véritable arrière-cour. Aucun problème. Je pensais que je pourrais même créer la même scène pour chaque saison!

No comments: