Monday, November 5, 2018

Ottawa River near Lemieux Island / La rivière des Outaouais près de l'Ïle Lemieux




This is a sketch I made this summer when I was cycling along the Ottawa River Pathway near Lemieux Island. According to the maps, this place is actually called Lazy Bay and it's home to over half a dozen small rocky islands which are quite picturesque. If you continue on the bike path for another five minutes, you'll arrive at Remic Rapids - home to John Felice Ceprano's stunning rock sculptures (see photos below). Its taken me a while to ink and colour this particular sketch, but I'm glad that I did it - I've had a chance to relive a great day!
Watercolour with Copic pens in a Fabriano sketchbook, 28 x 18 cm.

Voici un croquis que j'ai fait cet été quand j'ai fait du vélo sur le sentier de la rivière des Outaouais, près de l'île Lemieux. Selon les cartes, cet endroit s'appelle en fait Lazy Bay et abrite une demi-douzaine de petites îles rocheuses assez pittoresques. Si vous continuez sur la piste cyclable pendant encore cinq minutes, vous arriverez aux Rapides Remic, qui abrite les superbes sculptures rupestres de John Felice Ceprano (voir les photos ci-dessous). Il m'a fallu un certain temps pour encrer et colorier ce dessin, mais je suis heureux de l'avoir fait. J'ai eu la chance de revivre une belle journée!
Aquarelle avec stylos Copic dans un carnet de croquis de Fabriano, 28 x 18 cm.




 

No comments: