Sunday, July 30, 2017

Nepean Point / La Pointe Nepean

Here's another sketch from yesterday's Ottawa Urban Sketcher's event. While I was waiting for the group to assemble at the meeting point next to the Bytown Museum, I decided to start a quick sketch of Nepean's Point. I've drawn it many times and hesitated to do it once again, but the view is exceptional from the canal locks. I didn't think I could finish the sketch before everyone arrived, but my pleine air technique is to finish at home using reference photos. Another issue when you're at an interesting place like this, is to decide what to sketch. I was looking at so many wonderful things to capture - the Chateau Laurier Hotel, the boats in the canal locks, or even more daunting - the soliders walking by in my photo below. Sometimes if I have the time, patience and energy, I enjoy drawing a complicated scene but it suited me just fine to draw this old familiar one.
Watercolour in a Strathmore 500 series sketchbook, 19 x 25 cm (7.5 x 9.75 inches).

Voici un autre croquis de l'événement d'hier organiser par les Sketchers urbain d'Ottawa. Pendant que j'attendais que le groupe se réunisse au point de rencontre à côté du musée de Bytown, j'ai décidé de commencer un rapide esquisse de la Pointe Nepean. Je l'ai dessiné plusieurs fois et hésité à le faire une fois de plus, mais la vue est exceptionnelle des verrous du canal. Je ne pensais pas pouvoir terminer l'esquisse avant que tout le monde soit arrivé, mais ma technique de plein air consiste à terminer une esquisse à la maison en utilisant des photos de référence. Un autre problème lorsque vous êtes dans un endroit intéressant comme celui-ci, c'est de décider ce qu'il faut esquisser. Je regardais tant de choses merveilleuses à capturer: l'hôtel Château Laurier, les bateaux dans les écluses de canal, ou même plus redoutables: les soldats qui se promenaient dans ma photo ci-dessous. Parfois, si j'ai le temps, la patience et l'énergie, j'aime dessiner une scène compliquée, mais cette journée il m'a plu juste pour dessiner cette ancienne vue familiale.
Aquarelle dans un carnet de croquis Strathmore série 500, 19 x 25 cm (7,5 x 9,75 pouces).


First version of sketch / Premier version du croquis

1 comment:

Cindi said...

I love this view too Michael and the way you have captured it! I love how you handled the trees - beautiful!