Wednesday, September 26, 2018

Gatineau Point shoreline park No. 2 / Parc riverain de la Pointe Gatineau no. 2

Yesterday I posted a scene from the Gatineau Point promenade. Here's another one from a different location looking west towards the MacDonald-Cartier Bridge and the Ottawa-Gatineau downtown core. As you can see, my style is very different from my previous sketch - no ligne claire / cartoon technique. I find it refreshing to go from one style to another; my choice of style all depends on how I feel, how much detail needs to be recorded, and how much time I want to spend on the scene.

Watercolour in a Fabriano sketchbook, 27.5 x 19.5 cm.

Hier, j'ai affiché une scène de la promenade de la Pointe Gatineau. En voici un autre, situé à un autre endroit, en direction ouest, vers le pont MacDonald-Cartier et le centre-ville d'Ottawa-Gatineau. Comme vous pouvez constater, mon style est très différent de mon précédent croquis - pas de technique ligne claire / BD. Je trouve ça rafraîchissant de passer d'un style à un autre; Mon choix de style dépend de ce que je ressens, de la quantité de détails à enregistrer et du temps que je veux consacrer à la scène.
Aquarelle dans un carnet de croquis de Fabriano, 27,5 x 19,5 cm.

No comments: