Saturday, December 23, 2017

Centennial flame and ice rink on Parliament Hill / La flame du centenaire et la patinoire sur la Colline du Parlement



Besides the holiday lights, and the sound and light show on Parliament Hill, this year has included an extra item to celebrate the end of the 150th anniversary of Confederation. What could be more Canadian than an ice rink! Yes, right on Parliament Hill they have constructed a National Hockey League-sized ice rink with spectator seating and flood lights and even a zamboni to keep the ice in perfect condition. The rink was built and is operated in partnership with the NHL Ottawa Senators. Public skating is available until February 28 but you have to reserve your skate-time 48-hours ahead of time and there is security scanning.
In my sketch, you can also see the perpetual Centennial Flame which was lite on December 31, 1966 (and I can proudly say that I was there that night with my parents and family). Although I have a fondness for Parliament Hill, I think that this winter the site is particularly beautiful.
Watercolour with Micron pens in a Strathmore 500 series sketchbook, 25 x 17 cm.

Outre les lumières des Fêtes et le spectacle son et lumière sur la Colline du Parlement, cette année comprend un article supplémentaire pour célébrer la fin du 150e anniversaire de la Confédération. Quoi de plus canadien qu'une patinoire! Oui, sur la Colline du Parlement, ils ont construit une patinoire de la taille de la Ligue nationale de hockey avec des sièges pour spectateurs et des projecteurs et même un zamboni pour garder la glace en parfait état. La patinoire a été construite et est exploitée en partenariat avec les Sénateurs d'Ottawa de la LNH. Le patinage public est disponible jusqu'au 28 février, mais vous devez réserver votre temp de patinage 48 heures à l'avance et il y a un balayage de sécurité. 
Dans mon croquis, vous pouvez également voir la flamme perpétuelle du centenaire qui était allumée le 31 décembre 1966 (et je peux dire avec fierté que j'étais là cette nuit avec mes parents et ma famille). Bien que j'adore la colline du Parlement, je pense que cet hiver, le site est particulièrement beau. 
Aquarelle avec des stylos Micron dans un carnet de croquis de la série Strathmore 500, 25 x 17 cm.


No comments: