Wednesday, October 1, 2014

Lac Leamy Park / Le parc du Lac Leamy

Yes, it's a little unusual to make a black and white sketch of trees that are in their colourful autumn splendor, but that's just what I did this week. While on a bike ride, I stopped at Leamy Park to catch my breath and admire the scenery. Inspired, I took out my Moleskine and trusty Lamy Safari pen to draw one small panorama. (I could have also sketched a flock of Canada geese on the shoreline but alas ran out of time.) Next time I may try to capture autumn's glory.

J'avoue que c'est un peu particulier de faire un croquis noir et blanc d'arbres qui sont dans leur splendeur d'automne, mais c'est ce que j'ai fait cette semaine. Lors d'une promenade à vélo, je me suis arrêté au parc Leamy pour reprendre mon souffle et admirer le paysage. Inspiré, j'ai sorti mon Moleskine et mon fidèle stylo Lamy Safari pour dessiner un petit panorama. (J'aurais pu aussi esquissé un troupeau de bernaches sur le littoral mais hélas j'ai manqué de temps.) La prochaine fois j'essayerai de capturer la gloire de l'automne.

No comments: