Wednesday, June 15, 2011

Peonies / Les pivoines

Yesterday, I experimented a little with some of my ink sketching. I created three sketches of peonies using my Rotring ArtPen with Pen & Ink waterproof ink, my Pentel brush pen, and my Faber-Castell Pitt Pens. These sketches were done on drawing paper with heavy watercolour applied. The results are interesting. I find that the Pentel brush pen takes some time to feel comfortable with - the ink is super-black (which I like) but it is challenging to control the thickness of the line. This isn't a problem with the Rotring ArtPen or the Faber-Castell Pitt Pens. My one observation is that the drawing paper isn't heavy enough to take a lot of watercolour paint. I should look for some other paper for this sort of sketching.

Hier, j'ai expérimenté un peu avec certains de mes croquis d'encre. J'ai créé trois esquisses de pivoines en utilisant mon Rotring ArtPen avec de l'encre Pen & Ink, mon pinceau à l'encre de Pentel, et mes Faber-Castell Pitt Pens. Ces croquis ont été réalisés sur papier à dessin avec la peinture d'aquarelle. Les résultats sont intéressants. Je trouve que le pinceau Pentel prend un certain temps à se sentir à l'aise avec - l'encre est super-noir (que j'aime) mais il est difficile de contrôler l'épaisseur de la ligne. Ce n'est pas un problème avec le ArtPen Rotring ou les Faber-Castell Pitt Pens. Ma seule observation, c'est que le papier à dessin n'est pas assez lourd pour prendre beaucoup de peinture à l'aquarelle. Je dois chercher du papier à d'autres pour ce genre de dessin.

Rotring ArtPen:

Pentel brush pen:

Faber-Castell Pitt Pen:

No comments: