Sunday, October 1, 2006

Little Green Boat / Le petit bateau vert



Here's another quick watercolour pencil sketch. It's a self-portrait of sorts -- me getting out of my bright green rowboat at the dock. Because this boat is so light, it takes no effort to launch at the beginning of the season, or to pull out of the water whenever necessary. I mostly row around our marshy bay and enjoy the aquatic life all around me. And, of course, get inspired to paint.

Voici une autre esquisse fait avec les crayons aquarelles. C'est un portrait de moi en traine de sortir de mon petit bateau vert. Parce que ce bateau est tellement légèr, c'est très facile de le mettre ou de le sortir de l'eau. Je passe mon temps à ramer dans notre baie marécageuse et à regarder la vie aquatique alentour de moi. Et, naturellement, je m'inspire à peindre.

No comments: