Monday, September 16, 2019

Marina in Gatineau Point / Marina à Pointe Gatineau

 
While going for bike rides, I usually make frequent stops to drink some water and admire the scenery. Yes, the main purpose of my rides is to get some exercise but I enjoy going to places that I find attractive to do some sketching. The above sketch was done along the promenade that follows the Ottawa River in Gatineau Point. I've made several sketches here and don't get bored with the scenery. This sketch is one of the dozen marinas that you can find along the shoreline. They've had a hard time this year due to the flooding but there appeared to be a good number of boats at the moorings. Across the river you can see the Ottawa New Edinburgh Club boathouse which - like my previous sketch of the Ottawa Rowing Club boathouse - is one of the older structures on the shoreline.
Ink drawing in a Moleskine sketchbook with Copic pens, 25 x 20 cm.

En faisant des promenades à vélo, je fais des arrêts fréquents pour boire de l'eau et admirer le paysage. Oui, l'objectif principal de mes randonnées c'est de faire de l'exercice, mais j'aime bien aller à des endroits que je trouve attrayants pour faire des croquis. Le croquis ci-dessus a été réalisé le long de la promenade longeant la rivière des Outaouais à la Pointe Gatineau. J'ai fait plusieurs croquis ici et le paysage m'ennuie jamais. Cette esquisse est l’une des douzaines de marinas que vous pouvez trouver le long du littoral. Cette année, ils ont connu des moments difficiles en raison des inondations, mais il semble y avoir un bon nombre de bateaux aux amarres. De l'autre côté de la rivière, vous pouvez voir le hangar à bateaux du club New Edinburgh d'Ottawa, qui - comme mon précédent dessin du hangar à bateaux du club d'Aviron d'Ottawa - est l'une des structures les plus anciennes du littoral.
Dessin à l'encre dans un carnet Moleskine avec des stylos Copic, 25 x 20 cm.

1 comment:

Rene Fijten said...

this is lovely. You are really good at this B&W stuff.