Sunday, February 3, 2019

Beaver / Castor


At the recent Ottawa Urban Sketchers' event, I joined other artists who were sketching many of the showcases at the Museum of Nature that display birds and animals. I immediately choose one showing beavers at work. I have a close interest in them, since a number of beavers at my lake have been devouring a large number of trees along my shoreline. Despite the destruction, I'm impressed by these rodents which have a well-developed knowledge of hydraulics to build strong dams and to cut down large trees. 

Watercolour in a Fabriano sketchbook, 27 x 18 cm.

Lors de la récente soirée des Urban Sketchers d'Ottawa, j'ai rejoint d'autres artistes qui esquissaient un bon nombre des vitrines du Musée de la nature présentant des oiseaux et des animaux. Je choisis tout de suite un castor au travail. Je m'intéresse à ces animaux, car plusieurs castors de mon lac dévorent un grand nombre d’arbres le long de mon rivage. Malgré la destruction, je suis impressionné par ces rongeurs qui ont une connaissance approfondie de l’hydraulique pour la construction de barrages solides et l’abattage de grands arbres.
Aquarelle dans un carnet de croquis de Fabriano, 27 x 18 cm.

Trees destroyed by beavers at my lake / Les arbres détruit par les castors à mon lac

No comments: