Monday, March 19, 2018

Water taxis / Bateaux-taxi


If you're interested in boats (and who isn't), I'm sure you'd enjoy a trip to Fort Lauderdale (Florida) on a water taxi. A water taxi is a bright yellow boat that you can ride - much like a hop-on/hop-off tourist bus - along the canals and waterways of Fort Lauderdale (a veritable Venice). A sailor provides commentary as you pass by various mansions, marinas, bridges and ships. You can stop for a meal or check out attractions at many stops along your route. While I was amazed at the large number of gigantic boats and houses on my trip, I also noticed that no one was outside enjoying their patios or boats. (I guess they were too busy working to pay for them!) My sketch is of a mid-range water taxi - some are very large including a snack bar while others are smaller skiffs.
Watercolour in a Strathmore 500 series sketchbook, 26.5 x 16.5 cm.

Si vous êtes intéressé par les bateaux (et qui ne l'est pas), je suis sûr que vous apprécieriez un voyage à Fort Lauderdale (Floride) sur un bateau-taxi. Un bateau-taxi est un bateau jaune vif que vous pouvez monter - un peu comme un autobus touristique hop-on / hop-off - le long des canaux et des voies navigables de Fort Lauderdale (une véritable Venise). Un marin fournit des commentaires concernant les divers manoirs, marinas, ponts et navires que vous passez. Vous pouvez vous arrêter pour un repas ou visiter les attractions à de nombreux arrêts le long de votre itinéraire. Tandis que j'étais étonné par le grand nombre de bateaux et de maisons gigantesques durant mon voyage, j'ai également remarqué que personne ne jouissait dehors sur leurs patios ou bateaux. (Je suppose qu'ils étaient trop occupés à travailler pour payer pour eux!) Mon croquis est d'un taxi-bateau de milieu de gamme - certains sont très grands, y compris un snack-bar, tandis que d'autres sont de petits skiffs.
Aquarelle dans un carnet de croquis de la série Strathmore 500, 26,5 x 16,5 cm.






No comments: