Sunday, June 16, 2013

Central Experimental Farm / La Ferme expérimentale centrale

One evening this past week, I went to the Central Experimental Farm in Ottawa to do some sketching. I decided to spend about 30 minutes at different locations around the Ornamental Gardens which were in full bloom. My idea was to begin as many compositions before it became too dark to sketch. I also took reference photos at these locations so that I could finish the scenes at home at a later date.
This is the last sketch I made and the first to be completed. I don't know the name of this building, but it appears to have been built around the 1920's. It's next to the perennial gardens that extend for a considerably long distance. I began with a rough pencil sketch and then worked in more details with my ink pen. I did the watercolour painting at home.
Watercolour with a Noodler's Ahab flex pen and Platinum carbon black ink on Arches 100% cotton paper, 9.5 x 6.5 inches (24 x 16.5 cm).

Une soiree la semaine dernière, je suis allé à la Ferme expérimentale centrale à Ottawa pour faire quelques esquisses. J'ai décidé de passer environ 30 minutes à différents endroits dans les jardins ornementaux qui étaient en pleine floraison. Mon idée était de commencer nombreuses compositions avant qu'il ne devienne trop sombre pour dessiner. J'ai aussi pris des photos de référence à ces endroits afin que je puisse terminer les scènes à la maison à une date ultérieure.
Ceci est la dernière croquis que j'ai fait et la première à être effectuée. Je ne connais pas le nom de ce bâtiment, mais il semble avoir été construit autour des années 1920. C'est à côté des jardins de plantes vivaces qui s'étendent sur une bien longue distance. J'ai commencé avec un crayon, puis travaillé dans plus de détails avec mon stylo à encre. J'ai fait la peinture à l'aquarelle à la maison.
Aquarelle avec plume flexible Ahab de Noodlers et l'encre noir carbon de Platinum sur papier Arches de coton 100%, 9,5 x 6,5 pouces (24 x 16,5 cm).

No comments: