Friday, December 2, 2016

The beaver pond / L'étang des castors




While rummaging through some old files, I stumbled on this watercolour painting that I made over twenty years ago in 1994. Its funny how an image can bring back vivid memories of events that we would have otherwise completely forgotten. This scene is of a pond in the springtime that was created by beavers. I was with my son and his cub-scout troop when they were camping in this area north of Montebello (Quebec). I made this painting from photos I took of the vicinity. Its also interesting to observe how someone's drawing style remains similar over time (like a signature or penmanship) but also how their techniques may have evolved. 
Watercolour, 30 x 23 cm (12 x 9 inches).

En fouillant  à travers quelques vieux fichiers, je suis tombé sur cette peinture en aquarelle que j'ai faite il y a plus de vingt ans en 1994. C'est drôle comme une image peut rapporter des souvenirs vivants d'événements que nous aurions autrement complètement oubliés. Cette scène est d'un étang au printemps qui a été créé par les castors. J'étais avec mon fils et sa troupe des louveteaux quand ils campaient dans cette région au nord de Montebello (Québec). J'ai fait cette peinture à partir de photos que j'ai prises de la proximité. Il est également intéressant d'observer comment le style de dessin de quelqu'un reste similaire au fil du temps (comme une signature ou de la calligraphie), mais aussi comment leurs techniques peuvent avoir évolué.
Aquarelle, 30 x 23 cm (12 x 9 pouces).

No comments: