Monday, January 3, 2011

House porch on Augusta Street / Le Porche d'une maison sur la rue Augusta

One day while I was waiting in my car, I took out my sketchbook and began to draw this interesting-looking house across the street. At first, I didn't think that I would get much done - I had some visitors coming at any minute. But as fate would have it, they were late. After a lot of crosshatching and shading, I managed to create a half decent sketch of this old house porch. Moral of the story: Use your time wisely - waiting time may be turned into quality time!

Un jour quand j'attendais dans ma voiture, j'ai sorti mon carnet de croquis et j'ai commencé à dessiner cette maison intéressante de l'autre côté de la rue. Je n'avais pas beaucoup de temps à dessiner, car des visiteurs étaient censés arriver d'un moment à l'autre. Heureusement, mes visiteurs étaient en retard et j'avais le temps à créer une esquisse de cette vieille maison. Morale de l'histoire: Utilisez votre temps judicieusement - les temps d'attente peut être transformé en temps de qualité!

No comments: