As a follow-up to my posting on January 9, 2016, I’ve created another illustration of Patrick Rothfuss’ fantasy world. This particular illustration is of a character named Bast – a sort of assistant/apprentice to the central character in the series. He’s a bit of a rascal who can camouflage his fairy-like identity. The scene in my painting is created from a passage in a novella that Rothfuss wrote called, ‘The Lightning Tree’:
At the
top [of the hill] stood what the children called the lightning tree, though
these days it was little more than a branchless trunk barely taller than a man.
All the bark had long since fallen away, and the sun had bleached the wood as
white as bone. All except the very top, where even after all these years the
wood was charred a jagged black. Bast touched the trunk with his fingertips and
made a slow circuit of the tree. He went deasil, the same direction as the
turning sun. The proper way for making. Then he turned and switched hands,
making three slow circles widdershins. That turning was against the world. It
was the way of breaking. Back and forth he went, as if the tree were a bobbin
and he was winding and unwinding. Finally he sat with his back against the tree
and set the book on a nearby stone. The sun shone on the gold gilt letters,
Celum Tinture.
The tree in my image is
inspired from Lawren Harris’ iconic painting, North Shore Lake Superior, and
my character is wholly fictional. I find that fantasy-world illustration is an
amusing genre that lets you relax and play with colours and shapes without
worrying about whether or not they accurately reflect something in the real
world. I still like realism, but enjoy the chance to try something different
every now and then.
Watercolour
with Pigma Micron pen on Canson Montval Watercolour paper, 28 x 40 cm (11 x
15.75 inches).
* * *
Suite à mon message le 9 janvier 2016, j'ai créé
une autre illustration du monde imaginaire de Patrick Rothfuss. Cette
illustration est d'un personnage nommé Bast - une sorte d'assistant / apprenti
au personnage central de la série. Il est un peu d'un scélérat qui peut
camoufler son identité féerique. La scène dans ma peinture est créée à partir
d'un passage dans un roman que Rothfuss a écrit appelé «The Lightning Tree»:
Au sommet
[de la colline] se tenaient ce que les enfants ont appelé l'arbre de foudre,
mais ces jours, il était un peu plus d'un tronc de branches à peine plus grand
qu'un homme. Tout l'écorce était depuis longtemps tombé, et le soleil avait
blanchi le bois blanc comme un os. Tous sauf le sommet, où même après toutes
ces années, le bois a été carbonisée un noir déchiquetée. Bast a touché le
tronc avec ses doigts et fit un lent circuit de l'arbre. Il a poursuivi le
diesel, le même sens que le soleil en tournant. La bonne façon de faire. Puis
il se retourna et changeait de mains, faisant trois cercles lents widdershins.
Ce tournant a été contre le monde. Il a été le moyen de briser. Retour en
arrière il est allé, comme si l'arbre était une bobine et il a été enroulement
et le déroulement. Enfin, il est assis avec son dos contre l'arbre et posa le
livre sur une pierre à proximité. Le soleil brillait sur l'or doré lettres,
Celum Tinture.
L'arbre dans mon image est inspiré de la
peinture emblématique de Lawren Harris, North Shore Lake Superior, et mon
personnage est totalement fictif. Je trouve que l'illustration du monde
imaginaire est un genre amusant qui vous permet de vous détendre et de jouer
avec les couleurs et les formes sans se soucier de savoir si oui ou non ils
reflètent fidèlement quelque chose dans le monde réel. J'aime toujours le
réalisme, mais apprécie la chance d'essayer quelque chose de différent de temps
en temps.
Aquarelle avec plum Pigma
Micron sur du papier Montval de Canson, 28 x 40 cm (11 x 15.75 inches).
Lawren Harris', North Shore Lake Superior |
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