In September 1889, while Vincent Van Gogh was in a sanatorium overlooking the village of Saint-Rémy near Arles he painted from memory a 29 x 36 inch composition that he called Starry Night. Later he would also create a sketch with a reed pen of the same scene. He commented in his letters to his brother, Theo: “This morning I saw the country from my window a long time before sunrise, with nothing but the morning star, which looked very big.” Later in his correspondence he seemed to express some dissatisfaction with his final composition, commenting “because it lacks individual intention and feeling in the lines. Where these lines are close and deliberate it begins to be a picture, even if it is exaggerated.” In my imagination, I see Vincent in the fields at night composing his painting with a few candles to help him in his work. The night sky, the scents of late summer and the rich colours are his inspiration.
En septembre 1889, quand Vincent Van Gogh était dans un sanatorium près du village de Saint-Rémy pres d'Arles, il a peinturé de mémoire une composition 29 x 36 pouces qu'il appelle Nuit étoilée. Plus tard, il créera également un croquis avec une plume de roseau de la même scène. Il a fait remarquer dans ses lettres à son frère Théo: "Ce matin, j'ai vu de ma fenêtre le pays un long moment avant le lever du soleil, avec rien d'autre que l'étoile du matin, qui était très grande." Plus tard dans sa correspondance, il semblait exprimer certains insatisfaits avec sa composition finale, commentant "parce qu'il n'a pas l'intention individuelle et le sentiment dans les lignes. Lorsque ces lignes sont proches et de propos délibéré, il commence à être une image, même si elle est exagérée." Dans mon imagination, je vois Vincent dans les champs à la nuit à composer sa peinture avec quelques bougies pour l'aider dans son travail. Le ciel de la nuit, les senteurs de la fin de l'été et les riches couleurs sont son inspiration.
No comments:
Post a Comment